Followers

Coretan Untuk Bakal Zaujah

Buat: Isteriku (zaujah) yang tercinta yang aku tidak ketahui siapa [hanya Allah mengetahui]
Dari : Bakal Suamimu
Assalamualaikum.



Alhamdulillah. Allah memberikan kekuatan kepada saya untuk menulis surat ini. Sesungguhnya segalanya datang dari Allah, sedarlah bahawa Allah sahaja yang memiliki dunia dan seluruh Alam ini. Udara yang kita bernafas ni, Allah tak mintak sesen pun, tubuh badan, kecantikan, harta, dan segalanya hanyalah pinjaman semata-mata daripada Allah untuk menguji kita. Tapi sejauh manakah taqwa kita kepadaNya?


buat bakal zaujah,
saya tak berharap apapun pada awak, Tetapi saya cuma harapkan awak menjadi seorang yang solehah. Bukanlah bermaksud perfect, tetapi saya idamkan seorang wanita yang solehah menjadi peneman hidup. Sesungguhnya tiada siapa di dunia ini perfect. Di saat saya sunyi, awak menjadi peneman suka duka kehidupan saya.


buat bakal zaujah,
saya bukan seorang yang perfect, terlalu banyak kekurangan pada diri ini. Saya ingin berubah setiap saat setiap detik saya cuba berubah. Saya cuba untuk memperbaiki diri . Saya ingin menjadi seorang suami yang dapat menjaga awak dengan baik, dapat bahagiakan awak dengan seadanya.


buat bakal zaujah,
saya sedar siapa diri saya ni, bukan seorang yang menjadi idaman wanita-wanita, tetapi saya cuma mahukan awak menjadi peneman hidup dalam membina sebuah keluarga muslim yang mengamalkan islam dalam kehidupan. Sesungguhnya Allah hanya meredhai Islam sebagai cara hidup. Jika kita mengambil Islam sebagai cara hidup kita, pasti kita akan mendapat kejayaan dunia dan akhirat.

buat bakal zaujah,
saya harap apabila kita sudah menjadi suami isteri, kita sama-sama mempertingkatkan amal di samping saling nasihat-menasihati untuk kebaikan dan kesabaran agar kita ini tergolong dalam orang-orang mukmin. Alangkah indahnya saat itu apabila kita ke kuliah bersama, ke surau bersama, dan di saat itu baru kita rasa dating halal yang Allah redha. hehe


Akhir sekali, saya berharap awak bersedia untuk menjadi zaujah saya, dan menerima diri ini seadanya.
Semoga Allah pertemukan kita dengan jalan yang diredhaiNya. Amin

" Tuhan Izinkan Aku Mencintai,
Tuhan, Izinkan aku memandang cinta,
Izinkan aku dekati cinta

Walau hanya dalam kebisuan

Tuhan,
Izinkan aku membisik rindu
Biar hanya berkumandang di sudut hati
Izinkan aku menitip kasih

Biar hanya berbekas di dada malam

Tuhan
Izinkan aku menyentuh cinta
Lewat lafaz zikrullah
Seiring dengan degupan jantung ini
Seiring dengan denyutan nadi ini

Seiring dengan setiap hembusan nafas ini

Tuhan,
Biarlah cinta tak pernah lagi berbalas
Biarlah rindu ini mengundang sejuta pilu
Tapi izinkan aku menyubur rasa cinta
Dengan detak lafaz zikrullah
Kerana cinta ka uterus mekar mewangi
Seiring dengan seharum asma-Mu Ya Ilahi. "

0 comments: